tiistai 24. tammikuuta 2012

[112.] jostain rahaa, kiitos!

Ja nyt oon sitten kipeenä! Tää ei ole kyllä yhtään kivaa, eikä varsinkaan hevosenomistajalle... Eilen töissä alkoi tulla huono olo, ja tänään aamulla jouduin käymään lääkärissä hakemassa lääkkeitä. Onneksi ei ollut poskiontelontulehdus!! Eipä tässä auta kuin lepäillä ja olla koulusta pois, mutta hevonen on sen sijaan pakko hoitaa.

En kyllä helpolla jätä menemättä tallille, koska kun hevonen on tullut hommattua niin sittenhän se hoidetaan! Vaikka heppa asustaakin täysihoitotallilla niin mun mielestä omistajalla on kyllä silti vastuu käydä sielä.

Nooh, kipeenä ei tietenkään ole parempaakaan tekemistä kuin katsella uusia varusteita ja tässä niistä pieni kollaasi + perustelut alla! :D






























Ratsastussaappaat : mulla ei ole ikinä ollut ratsastussaappaita, jos nyt serkulta saatuja ikivanhoja Aigleja ei lasketa mukaan... Käytössä on siis kengät + varret ja on nekin ihan kiva yhdistelmä, mutta saappaat on aina ollut haaveissa :) Osasyynä tähän on myös tietty ollut se, että mun jalkaan ei vaan millään meinaa löytyä sopivia saappaita kohtuullisesta hintaluokasta.

Ratsastushousut : ihankun mulla ei olisi niitä kymmeniä? Lempparit, eli juuri nuo Horzen Grand Prixit, alkavat pikkuhiljaa sanomaan itsensä irti :( Väri on kulahtanut, polvessa pieni reikä ja vasemmasta reidestä paikka on kulunut nyppyläiseksi (miksi vain siltä puolelta? :o)

Kypärä : ratsastanut olen varmaan 8 vuotta (josta 2 vuotta ollut oma hevonen) ja koko sinä aikana mulla on ollut  vain 2 kypärää!  Ensimmäinen oli sellainen perus potta samettikypärä kunnes ostin ilmastoidun kypärän. Horzelta. Nykyinen kypärä on ollut käytössä 6 vuotta. Hui nyt alkoi ihan pelottaa! :D Vanhoissa kuvissa kyseinen kypärä on ollut päässä ainakin elokuussa 2006. Hei oikeesti, aika ostaa uusi, ihan turvallisuudenkin kannalta ?!!? Joku CO:n voisi olla kiva, koska haluaisin yksinkertaisen "kouluratsastuskypärän".

Ohut ratsastustakki : oikeaa ohutta ratsastustakkia mulla ei ole edes koskaan ollut :D käytössä ollut jotain vanhoja tuulitakkeja...

Ohuet ratsastushanskat : näitä vaan ei voi olla liikaa!

Kannukset : Nyt käytössä pallopäiset junnut, joten joihinkin vähän pidempiin tylppäpäisiin voisi vaihtaa.

Kisatakki : Enhän mä nyt kauheasti kisaa, mutta kun esteille ja kouluun löytyy valkoiset housut niin olisi kiva ostaa joku siistimpi takki. Olen kyllä ajatellut ostaa vain jonkun mustan huputtoman fleecen tms :)

VALMENTAJA : Monta kertaa olen etsinyt valmentajaa, mutta aina se ajan sopiminen on jäänyt, vaikka mahdollisesti sopiva valmentaja olisi jo löytynyt.

Eli tästä päätellen en ole mikään varusteratsastaja, enkä muutenkaan panosta varusteisiin :D



Huomenna sitten luvassa, mitä kivaa Peksulle voisi hommata :)

2 kommenttia:

  1. Mulla myös kunnon pitkä lista mitä ostaisin jos jäisi enemmän ylmiääräistä... Kiva postaus :)

    http://team-n-l.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla on todella siisti blogi ja kirjoitat kivasti. Alan ehdottomasti seuraamaan! :)

      Poista